Vässar klorna. Strejkens utveckling?


Strejkens motståndare fortsätter att med sin inbitna, nedvärderande anda, förringa strejkande yrkesgruppers status.

Genom att strunta i strejkens spelregler visar man sin arroganta, dominanta ställning. Och ursinnet växer till sig hos de som slår från underläget. Helt oacceptabelt!

Det är min fulla övertygelse att strejken kommer att ge effekt. Frågan är bara på vilket sätt. Där ligger bollen i detta läge hos arbetsgivaren. Fortsatt ignorans kommer leda till ett massivt bortfall av arbetskraft. Det är min övertygelse.

Jag har bestämt mig. Jag tänker inte jobba för spottstyvrar. Och för var dag som går så blir klorna lite vassare.

                                                                         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0