Samlade Syrror Säger Stopp!


Med tanke på upptrappade konflikter och hårdnande toner dessa dagar finns all anledning att, med stort tryck, bidra med en missnöjd röst.
Tre år av akademisk utbildning med efterföljande studieskulder kan, och ska, på inga villkor konkurrera med lägre utbildade yrkesgrupper. Grupper som ej i samma utsräckning har juridiskt ansvar för patientsäkerheten samt det ständiga behovet av att "kontrollera"  högre utbildade yrkesgruppers handlingar.
Jag förväntas tex kunna allt vad undersköterskan kan och mycket mer därtill. 
Dock,  speglar sig dessa förhållanden på intet sätt i plånboken.
För att  på ett tydligt sätt sammanfatta andemeningen i detta:

Jag utbildade mig inte till sjuksköterska för att jag ville ha lite pengar.
Det tror jag alla förstår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0